Hako2024
Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
GARDA sp. z o.o. sp. k.

GARDA sp. z o.o. sp. k.

UNIA Spółka z o.o

UNIA Spółka z o.o

Poleć nas innym

7. edycja Targów WorldHotel zakończona
(2014-10-20)


wordhotel.jpg

Zakończyły się 7. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2014. W dniach 17-19 września ponad 130 wystawców prezentowało swoją ofertę, a przedstawiciele branży skorzystali ze szkoleń i konferencji.

Targi WorldHotel to impreza skierowana do sektora hotelarskiego. Znaczenie tego wydarzenia gospodarczego podkreślił w swym przemówieniu Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, pod którego Patronatem Honorowym odbyły się targi. Premier wyraził zadowolenie, iż na Targach WorldHotel widoczna była siła polskiego przemysłu meblarskiego oraz potencjał polskich wyrobów regionalnych.

Uroczyste otwarcie i wyniki konkursów

Uroczystego otwarcia targów oraz przecięcia wstęgi dokonali Janusz Piechociński - Wicepremier i Minister Gospodarki; Rafał Szmytke - prezes Polskiej Organizacji Turystycznej; Ireneusz Węgłowski - prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz Urszula Potęga - prezes firmy MT Targi Polska, organizatora Targów WorldHotel.

Podczas ceremonii rozstrzygnięto konkurs o nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora 7. Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Hotelowych WorldHotel 2014. Zwycięzcami są: FAMEG sp. z o.o. za kolekcję mebli giętych (I miejsce) oraz KOMAT Mieczysław Kozłowski za ciągi wydawcze (II miejsce).


Wręczono również nagrody laureatom konkursu na najlepszą ofertę „The Best of WorldHotel 2014”. W kategorii „Wyposażenie hotelu i infrastruktury okołohotelowej” nagrodę główną otrzymała Saint-Gobain Construction Products Polska sp. z o.o. za RIGIPS PRO Aku
- ściany akustyczne w systemie suchej zabudowy, a wyróżnienia wręczono firmom: METZLER sp. z o.o. za składaną podłogę taneczną ARGENTINO oraz Quadriga Poland za „COCO TM”. W kategorii „Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej” główna nagroda powędrowała do Rational sp. z o.o. za SelfCookingCenter® 5 Senses - piec konwekcyjno-parowy, zaś na wyróżnienie zasłużyła Gastromedia sp. z o.o. za cyrkulator Sous Vide Julabo. W ostatniej konkursowej kategorii „Nowe technologie w zarządzaniu hotelem” nagrodę główną przyznano abiLine sp. z o.o. sp. k. za recepcję samoobsługową ABLCheck in.

Biznesowe śniadanie

Pierwszego dnia targów odbyło się biznesowe śniadanie dla prezesów i dyrektorów największych hoteli w Polsce pt. „Co dalej z opłatami za korzystanie z utworów muzycznych i filmowych w hotelach? Aktualna sytuacja prawna związana ze złożeniem przez Konsorcjum IGHP wniosku do sądu o unieważnienie tabeli stawek wynagrodzeń za odtwarzanie utworów i przedmiotów praw pokrewnych”. Na zaproszenie firmy MT Targi Polska i Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego przybyło wielu gości. Podczas spotkania ustalono, że IGHP podejmie negocjacje z organizacjami zbiorowego zarządu w zakresie: wielkości opłat we wniosku o zatwierdzenie nowych tabel wynagrodzeń, uzgodnienia zasad zakończenia trwających sporów oraz zawarcia branżowego porozumienia regulującego przejściowo stawki opłat i zasady spłaty zaległości w tantiemach na czas do zatwierdzenia nowych tabel.

Różnorodność oferty

Wśród wystawców Targów WorldHotel znaleźli się producenci i dystrybutorzy produktów przeznaczonych dla sektora hotelarskiego. Dzięki szerokiej ofercie m.in. podłóg, drzwi, mebli, tkanin i tekstyliów można było wyposażyć każdy obiekt od podłogi po sufit oraz zaprojektować i umeblować zaplecze restauracji. Uwagę odwiedzających przykuwały ekspozycje, na których prezentowano ozdobne donice, designerskie lustra oraz szeroki wachlarz kosmetyków hotelowych. Nowoczesnością przyciągały infokioski oraz aplikacje internetowe będące przewodnikami po okolicach obiektu hotelowego, z powodzeniem zastępując papierowe katalogi i ulotki. Wśród innowacyjnych rozwiązań wyróżniał się system uzdatniający wodę, która zabutelkowana może być oznaczana własną marką, nowoczesne sauny oraz przyjazny dla środowiska preparat do usuwania śniegu i lodu. Można było zapoznać się również z ofertą takich urządzeń, jak np. belownice i prasy ułatwiające gospodarkę odpadami.  

 

Jakość kontaktów

Wystawcy docenili fakt, że Targi WorldHotel dają możliwość dotarcia do zarządzających obiektami noclegowymi, nawiązania wartościowych kontaktów, których efektem są konkretne zapytania ofertowe, a następnie kontrakty. Podkreślali, że targi odwiedzili managerowie poszukujący określonych produktów i rozwiązań. Wystawcy dodawali również, że kluczem do sukcesu obecności na targach jest dobre przygotowanie.

 

Firma Fameg zaprezentowała na targach nową linię mebli. – Na WorldHotel istotne było dla nas spotkanie się z obecnymi klientami oraz potencjalnymi kontrahentami. Przeprowadziliśmy wiele obiecujących rozmów. Chcieliśmy również pozyskać bezpośrednie opinie o naszej marce i wzmocnić wizerunek firmy. Cel przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – powiedziała Anna Pietras, kierownik sprzedaży kontraktowej spółki Fameg. – Stoisko naszej firmy, jak i zaprezentowane produkty cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem. W moim odczuciu wyróżnialiśmy się na tle pozostałych ekspozycji ze względu na oryginalną formę, nowoczesność i świeżą stylistykę podkreśliła.

 

Firma Sauna Line po raz pierwszy gościła na Targach WorldHotel. Jak mówi Wojciech Stanosz, członek zarządu firmy, zainteresowanie prezentowaną na targach ofertą było duże, szczególnie ze strony managerów większych obiektów. – Już po dwóch dniach targów pozyskaliśmy ponad 30 kontaktów od potencjalnie zainteresowanych kontrahentów, głównie osób decyzyjnych w obiektach spa & wellness – podsumował Wojciech Stanosz.

 

Z kolei strategia fabryki materacy Janpol zakłada, że firma wystawia się w Polsce tylko raz w roku na targach dla sektora hotelarskiego. – Z tego powodu wybieramy tę najlepszą imprezę, a jest to WorldHotel - największe i najbardziej prestiżowe targi w Polsce – powiedział Damian Kniejski, dyrektor działu hoteli firmy Janpol. – To targi dla profesjonalistów. Jakość nawiązanych tu kontaktów ma kluczowe znaczenie. Po targach mamy ich zawsze sporo, choć nie od razu można powiedzieć ile z nich przełoży się na zamówienia i realizacje – dodał.

Zadowolenie wyraził również Piotr Stępnik, dyrektor sprzedaży z Vivreau Green Clean, dystrybutora marki Vivreau, systemów własnej wody do hoteli i restauracji. – To bardzo udana edycja targów. Nawiązane kontakty z przedstawicielami 4- i 5-gwiazdkowych hoteli i restauracji z całej Polski z pewnością przerodzą się w kontrakty. Rozmawialiśmy także z przedstawicielami mediów i blogerami, nasze stoisko zdecydowanie zwracało na siebie uwagę – powiedział Stępnik.

Podobnego zdania był Mariusz Cichoń, prezes zarządu Spot-light, producent oświetlenia. – W zeszłym roku byliśmy tu pierwszy raz. Wyciągnęliśmy wnioski, poznaliśmy specyfikę klientów i w tym roku wykorzystaliśmy naszą obecność jeszcze lepiej. Przyszli do nas zarówno dotychczasowi klienci, jak i nowi. Przed targami sami ich zapraszaliśmy, aby tutaj podomykać tematy – stwierdził Mariusz Cichoń.

Zależało nam, żeby pokazać na targach najnowsze realizacje firmy i nowości ofertowe. Zainteresowanie inwestorów hotelarskich i restauracyjnych było duże, choć najbliższe półrocze będzie weryfikowało naszą obecność na targach – powiedział z kolei Michał Załuska, dyrektor ds. kontraktu firmy Paged.

Daria Wassermann, marketing manager z firmy Newmor także przyznała, że Worldhotel to ważne miejsce spotkań inwestorów i wystawców. – Na targach pokazaliśmy nowości w zakresie wykończenia ścian i podłóg. Mając na uwadze potrzeby naszych klientów zaprezentowaliśmy produkty wpisujące się w standardy obiektów, w których liczą się sprawdzone, nowoczesne i trwałe materiały wykończeniowe – powiedziała.

Praktyczna wiedza od ekspertów

Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty i szkolenia. Pierwszego dnia w ramach Akademii Hotelarza odbyły się dwa szkolenia współorganizowane przez firmę doradczą Horwath HTL: „Efektywne inwestowanie w obiekt hotelowy” oraz „Promocja hotelu 2014/2015 - trendy i prognozy”. Według Janusza Mitulskiego, partnera w branżowej firmie doradczej Horwath HTL, inwestorzy hotelowi chcą być dobrze przygotowani do realizacji swoich projektów. – Informacje dostępne w Internecie nie zastąpią kontaktu z ekspertem. Każdy projekt hotelowy jest inny i wymaga innego spojrzenia. Podczas naszych spotkań prezentujemy praktyczne przykłady oraz tłumaczymy inwestorom skutki pewnych działań lub ich zaniechania – dodał Janusz Mitulski.

18 września przedstawiciele Fundacji Integracja poprowadzili konferencję pt. „Dostępność obiektów hotelarskich dla osób z niepełnosprawnościami - rozwiązania architektoniczne i techniczne”. Dyrektor Tomasz Wasielewski zauważył, że przedsiębiorcy z branży hotelarskiej coraz bardziej zdają sobie sprawę, że warto powalczyć o klientów niepełnosprawnych, gdyż ta grupa aktywizuje się i coraz więcej podróżuje. – Liczę na to, że nasze wystąpienie pomoże otworzyć się branży hotelarskiej na środowisko osób niepełnosprawnych i pokaże, że koszty, które trzeba ponieść, mogą się znacznie zwrócić. Dodatkowo przyniesie to także efekt wizerunkowy. Zachęcamy do zmian, a nasz udział tutaj ma na celu pokazać, iż nie jest to trudne, za to na pewno opłacalne – zachęcał Tomasz Wasielewski.

Do ostatniego miejsca była wypełniona sala, w której odbywały się warsztaty pt. „Hotel w Internecie - nowoczesne kanały komunikacji i sprzedaży online”. – Wśród słuchaczy największym zainteresowaniem cieszyły się nowinki w zakresie oprogramowania komputerowego wspierającego recepcję i dział sprzedaży w hotelu. Widać, że przy okazji targów hotelarze oczekują możliwości poszerzenia swojej wiedzy i zapoznania się z nowościami na rynku – powiedział Piotr Sałuda, new business development manager w Grupie eholiday.pl. – Analizowaliśmy też strony internetowe hoteli i staraliśmy się podpowiedzieć najlepsze rozwiązania – tak podsumował praktyczne porady, jakie zostały przekazane uczestnikom spotkania.

Drugiego dnia odbył się także cykl wykładów pt. „Zarządzanie finansami w hotelu”, „Finanse obiektu hotelarskiego (w fazie preopeningu i działalności operacyjnej)” oraz „Uniform System of Accounts for Lodging Industry (USALI) - dlaczego takie ważne dla właścicieli hoteli” poprowadzony przez firmę PROJEKT HOTEL.

Firmy Social WiFi, Sales Manago oraz OpenCard poprowadziły z kolei seminarium pt. „Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi w hotelarstwie. Jak dbać o gości, zwiększać przychody i obniżać koszty prowadzenia hotelu", które przyciągnęło wielu słuchaczy. Oprócz dużej porcji aktualnej wiedzy organizatorzy zadbali o to, aby na przykładzie gry pokazać, w jaki sposób warto angażować klientów.

Kawiarnia i pokazy kulinarne

Dużym zainteresowaniem cieszyła się pokazowa „Letnia Kawiarnia Hotelowa”. Wspólne przedsięwzięcie firm związanych z sektorem kawowym miało pokazać, że w dowolnym miejscu w plenerze bądź wewnątrz można zaprojektować taką przestrzeń i wyposażyć ją we wszystkie niezbędne elementy. Podstawą jest dobra świeżo palona kawa, ciekawe napoje, pyszne słodkości oraz profesjonalny sprzęt.

Wielu zwiedzających przyglądało się pokazom kulinarnym prowadzonym przez Artura Świerżewskiego, szefa kuchni i członka Klubu Szefów Kuchni oraz zaproszonych przez niego gości. Dania szykowane na bazie dziczyzny i darów lasu kusiły zapachami i smakowały wybornie. Szef kuchni zachęcał do wprowadzenia dziczyzny do menu, ponieważ to jedyne dostępne na rynku mięso, które jest w 100% naturalne. – Jest zdrowsze i chudsze od mięsa zwierząt hodowlanych. Zawiera małą ilość cholesterolu, nie uczula, nie jest skażone chemią, a do tego jest odżywcze, ma szlachetny smak i niepowtarzalny aromat – powiedział Artur Świerżewski. Przekonywał także, że przyrządzanie dziczyzny wcale nie jest skomplikowane i warto, aby na stałe zagościło w kartach dań restauracji.

Kontakt PR:

Joanna Kuźma, Lawenda Public Relations, 

joanna@lawendapr.com, tel. 502 096 072

Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations,

agnieszka@lawendapr.com, tel. 601 99 10 89

Ewa Prochowicz, koordynator działu marketingu, MT Targi Polska,

eprochowicz@mttargi.pl, tel. 22 529 39 26


MT Targi Polska to jeden z wiodących w Polsce i największy na rynku warszawskim organizator imprez targowych. Firma organizuje 7 imprez wystawienniczych, które rocznie gromadzą ponad 2000 wystawców i 80 000 zwiedzających. W kalendarium znajdują się targi, które bardzo dobrze znane są za granicą, a w Polsce zyskały miano najważniejszych wydarzeń targowych. Są to: EuroGastro, EuroLab, CrimeLab, TT Warsaw, Lato, WorldHotel oraz Infrastruktura.

 

 

sprzatanie_rgb1.png

Współpraca Medialna